Elektronik Belge Yönetim Sistemi

Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Elektronik İmza Nedir?

Güncelleme Tarihi: 24/10/2018

E-İmza, elektronik ortamda hazırlanan dokümanları imzalamak için kullanılan bir elektronik koddur. Güvenilirliği şifrelenmiş olmasından kaynaklanır. e-İmza sistemi, şifrelenmiş verileri gönderen bilgisayar ile bu şifrelemeyi çözebilen alıcı bilgisayar arasında çalışır. Gönderenin şifreleme işlemi ile alıcının doğrulama işlemi, verinin güvenli bir kaynaktan geldiğini gösterir. Bu iki taraflı işlem e-imzayı tamamlar.

Ülkemizde 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu 23.01.2004 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanmış ve 23.07.2004 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Sağlık Bakanlığı Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’nu temel alarak işlemlerini yürütmektedir. Sağlık Bakanlığı e-imza sağlayıcısı ise TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi’dir.

e-İmza, elle atılan ıslak imza gibi kullanılabildiği için internette her türlü resmi işlemin hem zamandan hem kâğıt israfından tasarruf edilerek ve elektronik ortamda arşivlenerek yürütülmesini sağlar. e-İmza, kamu kuruluşlarıyla yapılan işlemlerde, bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde, e-devlet, e-iş ve e-ticaret uygulamalarında, e-posta ve kanun kapsamındaki hukuki işlemlerde kullanılabilir. Elektronik imza ile imzalanmış belgeler dijital ortamda arşivlendiğinden depolama maliyetleri de azalır.